15 Apr
15Apr

דימוי עצמי .... הפער הזה בין מה/ מי  אנחנו רוצים להיות או בהרבה מקרים חושבים שאנחנו רוצים להיות לבין מי או מה אנחנו באמת.

 כהורים אנחנו לפעמים שוכחים את המרקם העדין הזה. והרי אנחנו השופטים הגדולים ביותר של עצמנו ביקורתיים עד לרמת השערה..(אני בכל אופן). וזה יוצא לנו בלי להרגיש. זה הטייס האוטומטי שלנו שלפעמים אנחנו סוחבים אותו איתנו מהילדות ולא פעם מאפשרים לו לנהל אותנו. 

אחת העבודות הכי קשות בחיזוק הדימוי העצמי הוא להניח מילים טובות בתוך הנפש...לא מספיק שנגיד לילדים כמה הם טובים אנחנו צריכים להגיד גם לנו ! זה מודלינג הילד שלנו ילמד לאהוב את עצמו אם תהיה לו דוגמא טובה לכך. ובינתיים תתחילו עם רשימה של כל הדברים הטובים בכם,  ובילדים ותתחילו להניח מילים טובות, לראות את הטוב, ולעצור שניה לפני הביקורת גם העצמית.

הביקורת העצמית וכלפי הילדים היא הפוגעת הראשית בדימוי העצמי. 

נסו להיות מודעים למילים להערות ולביקורת "הבונה" שהרבה פעמים היא הורסת את הדימוי ואת מערכות היחסים בבית. 

קבלו ממני כלי קטן להפחתת הביקורת בבית, כלפי הילדים או כלפי בן/ בת הזוג. "מסר אני" הינו מסר הממוקד בי ובמה שהמצב גורם לי, במקום מסר הממוקד באחר ובמה שהוא עשה. הכלי מהווה חלופה לקונפליקטים,  לפגיעות הדדיות, להאשמות ולהשלכת אחריות. הוא יוצר תקשורת טובה, תומכת, יעילה ומחברת. וגם משאב למערכת היחסים עם עצמי, עם הילדים, עם הבעל או עם חברות.. 

" מסר "אני":
*תארו מה אתם מרגישים ביחס להתנהגות או לאירוע..
* התרכזו בעצמכם ולא במי שאיתו אתם מדברים.
* דווחו מה אתם מרגישים בלי להאשים ובלי לשפוט.

לדוגמא :  "אני מרגישה שאתה מזלזל במה שאני אומרת" במקום אתה חצוף ואף פעם לא מתייחס אליי 

" אני פחות אוהבת / מתחברת למה שלבשת במקום "את/ה מתלבש/ת מזעזע"

"חשוב לי שיהיה נקי גם באזורים האלה " במקום אתה לא יודע לנקות תמיד אני צריכה לחזור" 

פעילות בבית: הניחו קלפי חוזקות וכל בן משפחה יבחר את החוזקות שלו שאר בני המשפחה יכולים להוסיף לו חוזקות שהם רואים בו. דאגו לתזכר את עצמכם ואת בני הבית בחוזקות שלהם תוך כדי אירועים מחיי היומיום . 


הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.